هلندی: دومیمون
دانمارکی: خرطوم فیل
فنلاندی: دم گربه
آلمانی: میمون معلق
یونانی: اردک کوچک
مجاری: کرم
کره ای : حلزون
نروژی : دم خوک
روسی: سگ کوچک

مسلماً شما هم با خواندن این اسم ها کلی خندیده اید . اما این اسامی به خاطر شباهت فیزیکی شان با شکل @ انتخاب شده اند ، با کمی دقت متوجه خواهید شد که خیلی هم اسم های بی ربطی نیستند.
تا پیش ازابداع پست الکترونیکی علامت @ را تاجرین برای مشخص کردن قیمت واحد کالاها به کارمی‌بردند. اما این علامت با پیدایش پست الکترونیکی معروفیت جهانی پیدا کرد. به دلیل استفاده مهم آن، حتی کشورهایی که تا قبل ازآن این علامت را ندیده بودند ، هم مجبور شدند آن را به صفحه کلید رایانه هایشان اضافه کنند.
اگرچه منشأ واقعی پیدایش این علامت ناشناخته است، اما حدس هایی در این مورد وجود دارد مبنی بر این که راهبان قرون وسطی آن را ابداع کرده اند. چون درآن زمان کار طاقت فرسا و خسته کننده حروفچینی کتابهای چاپی توسط این راهبان انجام می‌شد و آنها همیشه به دنبال راههایی برای کوتاه کردن نوشته ها بودند. ممکن است به نظر برسد که at خود به خود کوتاه است. اما در زبان لاتین و انگلیسی به وفور دیده می شود . بنابراین راهبان تصمیم گرفتند t را به صورت دایره ای دورa بچرخانند و درنهایت علامت @ را به جای لغت at درست کردند.
 
تاجرهایی که این علامت را در کتابها دیده بودند نیز تصمیم گرفتند آن را در کارهای خود استفاده کنند. همانطور که خواندید با پیدایش پست الکترونیک همه چیز دگرگون شد و استفاده از @ در جهان متداول گردید.