کوسه:هرگز با کوسه ها قایم موشک بازی نکنید،چون حتما شکست خواهید خورد.کوسه ها سلول های مخصوصی در مغز خود دارند که نسبت به دامنه های الکتریکی ای که دیگر موجودات تولید می کنند،حساس هستند. این قابلیت در برخی از کوسه ها،آنچنان پیشرفته است که این موجودات را قادر می سازد تا از طریق علائم ضعیف الکتریکی ای که حرکات و تکان های غیرارادی عضلاتشان به وجود می آورد،ماهی های پنهان در زیر ماسه ها و شن ها را بیابند.

ماربوآ:اندام های حساس به دمایی که بین چشمان و سوراخ های بینی مارهای بوآ و افعی ها قرار دارند،آنها را قادر می سازد تا دمای بدن طعمه شان را حس کنند.روی هرسمت کله مارها،یکی از اندام قرار دارد ،از این رو،این حیوانات قادرند حتی در تاریکی محض با دقت تمام و بدون کوچکترین خطایی محل و عمق مکان طعمه ها را حس کنند.

گربه:گربه ها،غشایی آینه مانند در پشت چشمانشان دارند که آنان را قادر می سازد تا در تاریکی مطلق نیز حرکت و شکار کنند. این غشا پس از آنکه نور از شبکیه می گذرد،آن را منعکس می کند. و در حالی که برای دومین مرتبه به انتقال خود ادامه می دهد،به چشمان گربه ها فرصت می دهد تا فوتون ها (کوانتوم نور) را بگیرند.

مار:زمانی که ماری زبان دو شاخه خود را حرکت می دهد، این عمل ممکن است از نظر ما تهدیدآمیز و خطرناک جلوه کند،ولی در واقع مارها از این طریق بوی محیط اطراف خود را شناسایی می کنند،مارها از زبانشان برای جمع آوری بو و رایحه معلق در هوا استفاده میکنند. پس از آن،زبان دوشاخه پوشیده شده از بوها ،داخل حفره ها و سوراخ های مخصوصی فرو می رود که در سقف دهان مارها وجود دارند. در آنجا، رایحه ها مورد پردازش و شناسایی قرار می گیرند و تبدیل به علائم و سیگنال های الکتریکی ای می شوند که به مغز فرستاده می شوند. آلود و کثیف،راه خود را پیدا کنند.