اتاق نشیمن

این ترکیب مبلمان نه تنها نشان‌دهنده سلیقه مور است بلکه همان جایی است که او همراه همسرش بارت فردریش که نویسنده- کاگردان است و فرزندان‌شان کالب، پنج ساله، و لیو، ۱۰ ماهه، در آن زندگی می‌کند. در این‌جا هیچ نشانه‌ای از یک ستاره سینما وجود ندارد، چیزی که نشان‌دهنده این باشد که یکی از خوش‌لباس‌ترین و معروف‌ترین بازیگران زن هالیوود در آن زندگی می‌کند.

در اتاق نشیمن دو کاناپه چندبخشی وجود دارد که توسط ولادیمیر کاگان طراحی شده است. هم‌چنین در این اتاق میز پذیرایی ناکاشیما، یک مبل چرمی طراحی‌شده توسط شرکت Furniture،  چند میز چوبی، و نیز یک یک قالیچه که توسط اُدِگارد طراحی شده وجود دارد. هم‌چنین یک عکس که نمایی از خط آسمان شهر نیویورک است در بالای شومینه نصب شده است.

 

تالار ورودی

یک کمد دیواری و یک کنسول مدرن در این فضا قرار گرفته است.

 

این خانه دوبلکس سه اتاق خواب دارد و در وست ویلج شهر منهتن واقع شده است و از آن نمای رودخانه هادسون و لباس‌فروشی‌ها کاملا مشخص است. این زوج به جای این‌که با معماران و شرکت‌های زیادی طرف باشند معماری را برای بازسازی خانه خود انتخاب کردند که از همه بهتر آن‌ها را می‌شناخت و او کسی نبود جزء برادر کوچک‌تر فردریش یعنی الیور.

راه‌پله استیل این خانه توسط شرکت الیور فردریش طراحی شد.

 

کلکسیون کوزه

مور می‌گوید: «سلیقه هنری من و الیور شبیه هم است. من واقعا به او اعتماد دارم.» مهم‌تر این‌که این معمار اخیرا از دانشگاه ییل فارغ‌التحصیل شده است و همراه دو دوست خود شرکت Made را تاسیس کرده‌اند. الیور می‌گوید: «من و فردریش در دوران کودکی در یک اتاق زندگی می‌کردیم و من به خوبی با مسائل او آشنایی دارم.» مور می‌خندد و می‌گوید: «یکی از بزرگ‌ترین مشکلات ما در فرایند بازسازی این بود که چگونه وسایل بی‌شمار بارت را پنهان کنیم.» کلکسیون کوزه‌های مور نیز توسط الیور طراحی شده است.

 

اتاق نشیمن

یکی دیگر از اجزای طراحی نقشه این خانه طراحی فضایی در اتاق نشیمن بود که این ستاره  بتواند در آن لم بدهد و فیلم ببیند. هم‌چنین دیواری که در این قسمت قرار دارد از جنس چوب درخت بلوط است و آشپزخانه را از اتاق کار این بازیگر جدا کرده است.

 

قفسه‌های کتاب

مور می‌گوید: «من بیش‌تر به یک مدرنیسم ارگانیک علاقه دارم تا یک زیبایی‌شناسی ماشینی خشک و جدی.» او تمام مجلات و کتاب‌های مورد علاقه خود را در این قفسه‌های سفیدرنگ قرار داد. این قفسه‌های کتاب توسط جو ترزانو طراحی شده است.

 

الیور فردریش و همکارانش، در درون این خانه فضاهای جداگانه‌ای خلق کردند و در عین حال نقشه کلی آن را باز نگه داشتند تا این خانه دارای فضای سرزنده و پرنور باشد.

 

برای مثال برای صمیمی‌تر کردن فضای آشپزخانه تیم طراحی سقف آن را کوتاه‌تر طراحی کرد. سپس برای این‌که مور به آرزوی داشتن آشپزخانه‌ای از جنس استیل برسد، آن‌ها تمام کابینت‌ها را به کارخانه‌ای سپردند تا روی آن‌ها را استیل کار کند. آشپزخانه دارای وسایلی چون یک اجاق گاز زیبا، یک یخچال، و چند چهارپایه است که از یک آنتیک‌فروشی خریداری شده است.

 

پالت رنگی این فضا قهوه‌ای و کرم است اما کل فضا تحت تسلط این دو رنگ نیست. تابلوی بزرگی که بر روی دیوار نصب شده است چندین رنگ دیگر را وارد این فضا کرده است. با این حال این تابلو خیلی هم در فضا به چشم نمی‌آید. مور می‌گوید: «همه فکر می‌کنند این تابلو اثر یک عکس بسیار بزرگ است اما در واقع این عکس توسط کالب گرفته شده است.»

یک میز کنفرانس و یک آباژور بزرگ در فضای غذاخوری کاملا به چشم می‌آیند.

 

اتاق نشیمن

در فرایند بازسازی این خانه کودکان این خانه هم نقش مهمی بازی کردند و نظرات خود را اعلام کردند. برای مثال بین اتاق خواب لیو و کالب یک دیوار مشترک است که در آن یک راهروی مخفی وجود دارد. حمام مخصوص کودکان بسیار بزرگ طراحی شده است چراکه هنگامی که نیاز به حضور والدین در آن است مشکل فضا مطرح نباشد. حتی راه‌پله بین اتاق نشیمن و اتاق خواب اصلی و تراس بسیار مناسب توانایی‌های کودکان طراحی شده‌اند. نرده راه‌پله دارای پوششی چرمی است و استحکام خوبی دارد.

کالب خیلی آرام بر روی صندلی راحتی خود لم داده است که یکی از دوستان خانوادگی به آن‌ها هدیه کرده است.

 

اتاق خواب کالب

اتاق خواب کالب دارای یک کمد پایه‌دار و یک نیمکت است و یک نقشه بزرگ جهان بر روی یکی از دیوارهای آن نصب شده است.

 

حمام اصلی دارای یک میز آینه چوبی از جنس چوب درخت ساج است و در چهار طرف وان نیز از همین نوع چوب استفاده شده است.

 

اتاق خواب اصلی

مور بسیار از تخت‌خواب اتاق خود راضی است و می‌گوید: «خوابیدن روی آن از صحبت کردن در مورد فیلم لذت‌بخش‌تر است.» اما تمام این حرف‌ها به این معنی نیست که او دست از مطالعه در مورد طراحی داخلی برداشته است و وقتی شما این مطلب را می‌خوانید شاید او به طراحی رویارویی خود رسیده باشد.

منبع: elledecor | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه


چیدانه