سردار سرتیپ پاسدار دکتر حسین دهقان در جریان سفر به استان همدان و در اقشار مختلف مردم با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی امروز با وجود همه تهدیدها و توطئه‌های دشمنان، با تمام توان و اقتدار از حقانیت ملت ایران دفاع می‌کند، با اشاره به شرایط ایجاد شده در مقطع زمانی پس از برجام، گفت:


در جریان برجام، جمهوری اسلامی ایران بیشترین حد ممکن امتیازات در زمینه حقوق هسته‌ای را بدون انحراف گرفت و حقانیت ملت و نظام اسلامی ایران و ناروا بودن تحریم‌ها به همه دنیا ثابت شد. در عین حال به طور طبیعی افراد و گروه‌هایی که در داخل رژیم اشغالگر قدس، آمریکا و برخی کشورهای عرب منطقه نمی‌خواهند حقوق هسته‌ای ملت ایران در سایه برجام به رسمیت شناخته شود در مسیر اجرای تمام عیار برجام کارشکنی و سنگ‌اندازی می‌کنند.

ملت ایران با وحدت و همدلی در پرتو تدابیر رهبر معظم انقلاب مسیر حرکت خود را ادامه دهند هر چند اختلافات جزئی در مورد برجام در داخل کشور وجود داشته باشد. نباید این گونه تصور شود که دولت به هر قیمت به دنبال به فرجام رسیدن برجام است و خلاف منافع ملت حرکتی را انجام می‌دهد.

در برجام هر چه پذیرفته شده با نظر نظام بوده و کسی جرأت اینکه کار مخفیانه و پنهانی بکند را ندارد و این اتفاق هم رخ نداده است.

مدرک‎سازی‎های عریض و طویل غرب علیه فعالیت‎های صلح‎آمیز هسته‎ای ایران در جهان برملا شد چرا که اگر در مذاکرات هسته‎ای موردی به دست نیاورده باشیم جز اینکه ثابت کرده باشیم آمریکا دغل کار و حیله‌گر است، باز هم برنده بوده‌ایم.

وقتی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که هیچ گونه نشانه‎ای در ایران مبنی بر انحراف فعالیت‎های هسته‎ای وجود ندارد، معنایی جز دروغگویی آمریکا نداشته و ندارد.

ما در هیچ شرایطی نقض برجام نخواهیم کرد و این اعلام رسمی رهبری معظم انقلاب نیز بوده است. ما برجام را پذیرفته‌ایم و حول محور وفای عهد، بر اجرای آن باقی می‌مانیم مگر اینکه طرف مقابل نقض برجام کند که در آن صورت ما آن را به آتش می‎کشیم.

ما بر برجام پایبند هستیم و آن را اجرا می‎کنیم، اما اجازه نمی‌دهیم بدخواهان این مردم در موضع طرفداری مسائلی را مطرح کنند که اصل موضوع زیر سئوال برود.

*منبع: پایگاه اطلاع رسانی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح


برگرفته از سایت همشهری