مجله زندگینامه‌های شهدای دفاع مقدس

به گزارش ایسنا، روز جمعه 8 مرداد، مردم لامرد، میزبان پیکرهای مطهر 6 شهید گمنام و شناسایی شده دوران دفاع مقدس بودند و به گرمی از مردانی که جان‌شان را در راه امنیت این آّب و خاک و پایداری نظام اسلامی معامله کرده بودند، استقبال کردند.


پیکرهای مطهر سردار بدر شهید قنبر اسدپور و شهید محمد قائدی از شهدای تازه تفحص و شناسایی شده لامردی به همراه چهار شهید گمنام دیگر از مقابل بنیاد شهید شهرستان لامرد تا گلزار شهدای مرکزی بر روی دستان مردم شهرستان لامرد تشییع شد.


به گزارش ایسنا،‌ این روزها نقاط مختلف کشور گرماگرم برگزاری مراسم استقبال، تشییع و خاکسپاری شهدای گمنام و شناسایی شده دوران دفاع مقدس است. 175 کبوتر خونین‌بال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی بعد از گذشت سال‌ها به میهن خویش بازگشته‌اند.


سهم استان فارس از این تعداد 13 پرستوی مهاجر است که پیکر مطهر 5 تن از آنان از روز چهارشنبه، 6 مردادماه وارد استان فارس شد و پیکر 8 نفر از آنان نیز از صبح دیروز وارد دیار 15 هزار شهیدی فارس شده است.


مراسم تشییع شهدا در نقاط مختلف استان فارس شامل شهرهای صدرای شیراز، ممسنی و رستم، لامرد، اهل، چاه‌ورز و وراوی برگزار شده و یا در حال برگزاری است.


دیدگان خانواده‌های سرادر شهید «قنبر اسدپور» و شهید «محمد قائدی» بعد از 32 سال انتظار به نور روی دردانه‌هایشان روشن شد و درد جانسوز فراق و دوری و بی‌خبری به پایان رسید. چه زیبا بود لحظاتی که مادران و پدران شهدا، پیکر فرزندان خود را در آغوش می‌گرفتند و چه اشک‌ها و ناله‌ها و درد دل‌هایی که در این میان به ثبت رسید.


سردار شهید قنبر اسدپور، جانشین گردان سپاه لامرد در دوران دفاع مقدس که در عملیات بدر و منطقه شرق دجله و در سال 1363 به فوز عظیم شهادت نائل شده بود و شهید محمد قائدی که در 4 دی ماه سال 1365 و عملیات کربلای 5 به دست بعثیان اسیر شده بود و در همان دوران اسارت نیز به آسمان عروج کرده بود، این‌گونه در اوج افتخار و عزت به وطن خویش بازگشتند.


محمد آزاد، فرمانده سپاه لامرد در حاشیه برگزاری مراسم تشییع شهدا در این شهرستان گفت: پیکر مطهر 6 تن از شهدای گمنام و شناسایی شده دوران دفاع مقدس صبح دیروز، 7 مردادماه وارد شهرستان لامرد شد و در ساعت 10 صبح نیز مراسم دیدار خانواده شهید محمد قائدی با این شهید در بنیاد شهید شهرستان برگزار شد و به همین ترتیب مراسم دیدار خانواده شهید اسدپور با این شهید نیز انجام شد.


وی افزود: مراسم استقبال از شهدا عصر دیروز ساعت 18 از مقابل فرمانداری لامرد با حضور هزاران نفر از مردم این شهرستان برگزار شد و در ادامه مراسم وادع با شهدا در ساعت 21 در حسینیه عاشقان ثارالله(ع) سپاه برگزار شد.


آزاد با یادآوری اینکه صبح امروز نیز مراسم دعای ندبه با حضور پیکرهای شهدا در این شهرستان برگزار شد، گفت: مراسم تشییع پیکر مطهر شهدای گمنام و شناسایی شده دفاع مقدس در ساعت 7 صبح از مقابل بنیاد شهید لامرد آغاز شد و به سمت گلزار مرکزی این شهرستان ادامه یافت و طی آن پیکر مطهر شهید اسدپور در این نقطه به خاک سپرده شد و پیکر شهید محمد قائدی نیز برای خاکسپاری به منطقه کردی این شهرستان انتقال یافت.


فرمانده سپاه لامرد با بیان اینکه پیکر مطهر 4 تن از شهدای گمنام نیز برای برگزاری مراسم خاکسپاری به شهر وراوی و چاه‌ورز انتقال یافت، گفت: مراسم‌ وداع با شهدا در این دو شهر نیز امشب برگزار خواهد شد و به یاری خدا ساعت 7 صبح فردا مراسم خاکسپاری شهدای گمنام در شهر چاه‌ورز و ساعت 18 فردا نیز در شهر وراوی برگزار می‌شود.


به گزارش ایسنا، پیکر سردار اسدپور و شهید قائدی در گلزار شهدای لامرد آرام گرفت و پیکرهای پاک شهدای گمنام نیز پس از تشییع در لامرد به بخش‌های اهل و اشکنان برای تدفین منتقل شد.


این شهدا فردا همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) میهمان مردم اهل و اشکنان خواهند بود و در همان جا تدفین می شوند.


به گزارش ایسنا،‌ مردم لامرد عصر پنجشنبه در فرودگاه این شهر از شهدا استقبال کردند و مراسم دعای کمیل را در حسینه ثارالله، با حضور پیکر پاک این شهدا برگزار کردند.


برگرفته از سایت همشهری