فیسکر کارما

عصر خودروهای الکتریکی فرا رسیده است ( + تصاویر )

در زمان عرضه، فیسکر کارما خودرویی تمام الکتریکی محسوب نمی شود و از سیستم پلاگین هیبرید سود می برد. در شرایطی که مشکلات مالی فیسکر به ورشکستگی این شرکت منجر شد اما مالکان جدید آن عرضه کارما به بازار در آینده را تضمین کرده اند. بی تردید، فیسکر کارما خودرویی ارزان قیمت نخواهد بود و در بازار خودروهای لوکس هم ردیف تسلا مدل اس قرار خواهد گرفت.

تسلا هاچ بک/اس یو وی

عصر خودروهای الکتریکی فرا رسیده است ( + تصاویر )

با توجه به موفقیت مدل اس، تسلا تنها می تواند در یک مسیر یعنی معرفی محصولاتی بهتر و حرکت رو به بالا قدم بردارد. بنابر اعلام تسلا، این شرکت به سختی در تلاش است تا دو مدل جدید، یک مدل هاچ بک و یک مدل اس یو وی را در آینده روانه بازار کند. انتظار می رود قیمت مدل هاچ بک بین 30 تا 40 هزار دلار باشد.

فولکس واگن GTE  

عصر خودروهای الکتریکی فرا رسیده است ( + تصاویر )

این خودرو پلاگین هیبرید دارای یک پیشرانه 1.4 لیتری توربوشارژردار با توانایی تولید 148 اسب بخار نیرو و یک پیشرانه الکتریکی است که در مجموع توان تولیدی 201 اسب بخار را فراهم می کنند. شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعت فولکس واگن GTE برابر با 7.6 ثانیه است و توانایی دستیابی به بیشینه سرعت 217 کیلومتر در ساعت را دارد. دامنه کلی حرکت این خودرو حدود 940 کیلومتر است.

آئودی R8 E-Tron

عصر خودروهای الکتریکی فرا رسیده است ( + تصاویر )

این خودرو دارای چهار پیشرانه الکتریکی است که دو پیشرانه روی محور جلو و دو پیشرانه روی محور عقب آن قرار گرفته اند. بیشنه نیروی آئودی R8 E-Tron برابر با 230 کیلووات (313 اسب بخار) و گشتاور 600 نیوتن متر است. این خودرو الکتریکی طی 4.8 ثانیه سرعت خود را از صفر به صد کیلومتر در ساعت رسانده و بیشینه سرعت آن در 200 کیلومتر در ساعت محدود شده است. نیروی باتری 53 کیلووات ساعتی آئودیR8 E-Tron می تواند دامنه حرکت 250 کیلومتری را برای این خودرو فراهم کند.

پورشه پانامرا اس E-Hybrid

عصر خودروهای الکتریکی فرا رسیده است ( + تصاویر )

در بازار خودروهای لوکس الکتریکی این خودرو یکی از رقبای اصلی تسلا مدل اس محسوب می شود. اگرچه پورشه پانامرا اس E-Hybrid یک خودرو تمام الکتریکی نیست اما پیشرانه الکتریکی آن توانایی تولید 70 کیلووات (90 اسب بخار) نیرو را دارد که نیروی خود را از باتری 9.4 کیلووات ساعتی دریافت می کند. دامنه حرکت این خودرو پیش از پایان شارژ باتری و به کار افتادن پیشرانه بنزینی برابر با 36 کیلومتر است. شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعت پورشه پانامرا اس E-Hybrid برابر با 5.5 ثانیه است و توانایی دستیابی به بیشینه سرعت 270 کیلومتر در ساعت را دارد. این پیشرانه الکتریکی به همراه پیشرانه سه لیتری شش سیلندر خورجینی توانایی تولید 416 اسب بخار نیرو را دارند.

 

 

زیست نیوز

منبع:سایت تکناز