طراحی فضاهای نگهداری در انبار

از انبارها معمولا به خوبی استفاده نمی‌شود. انبار محلی برای نگهداری از وسایل مختلف است، چراکه نوسان دمایی آن نسبت به دیگر فضاهای خانه کم‌تر است و در نزدیکی پارکینگ یا در خروجی خانه قرار دارد.

هر کس که در خانه خود یک انبار دارد می‌تواند آن را تبدیل به فضایی برای نگهداری از وسایل خود کند. باید با تعیین اینکه چه وسایلی را می‌خواهید نگهداری کنید کار خود را شروع کنید. ابتدا باید به هدف خود فکر کنید آیا می‌خواهید هر نوع وسیله‌ای را در آن‌جا بگذارید؟ آیا نیاز به یک فضای کار دارید؟ آیا شما به فضایی برای نگهداری از وسایل ورزشی نیاز دارید؟ وقتی هدف شما مشخص شد آن‌گاه می‌توانید در مورد نوع قفسه‌بندی‌ها، کمدها قفل‌دار، و یا کابینت‌ ها تصمیم بگیرید.

طبقه بندی                                                

شناخت از خود به شما در تعیین نوع فضایی که به آن نیاز دارید کمک می‌کند. همه چیز به خودتان و نیازهایتان بستگی دارد. یک سیستم سازماندهی شخصیت و شیوه زندگی شما را تغییر نمی‌دهد.
او می‌گوید اگرچه یک انبار تمیز با کمدهای قفل‌دار و کابینت‌های دردار جلوه پاکیزه‌تری دارد.اما اگر شما از ان دسته افراد «از دل برود هر آن‌که از دیده برفت» هستید و انباری شما جلوی چشم کسی نیست، می‌توانید از روش دیگری استفاده کنید. شما می‌توانید در گاراژ خود از قفسه‌های بدون در و سطل‌های برچسب‌دار استفاده کنید.

 

 برای وسایل کودکان و تجهیزات و وسایل ورزشی قفسه‌های بدون در انتخاب بسیار مناسبی هستند. برای بچه‌ها از در استفاده نکنید. اگر مانعی در برابر آن‌ها باشد آن‌ها هیچ‌وقت سراغ آن وسایل نمی‌روند.
  برای انبار خود از وسایل قابل تنظیم استفاده کنید. این مسئله در انبار بسیار مهم است. ما روش استفاده از فضای انباری را خیلی تغییر نمی‌دهیم، اما وسایل موجود درآن  از سالی به سالی دیگر و از فصلی به فصلی دیگر تغییر می‌کنند.»

 انتخاب فضاهای نگهدارنده‌ای که از مواد و مصالح بادوام ساخه شده‌اند نیز موضوع مهمی است؛ وسایلی که در انبار از آن‌ها نگهداری می‌شود معمولا سنگین هستند، بنابراین شما به قفسه‌هایی نیاز دارید که خم نشوند و شکم ندهند. در فضای محدود انبار شما ممکن است حرکت کنید، چیزی را تمیز کنید، و یا بخواهید وسیله‌ای را جابه‌جا کنید، به همین دلیل بهتر است از قفسه‌هایی استفاده کنید که راحت تمیز می‌شوند، مانند قفسه‌هایی با روکش لمینیت.

هزینه ها به نوع مواد و مصالحی که انتخاب می‌کنید بستگی دارد. خبر خوب این است که فضاهای نگهدارنده مخصوص انبار نسبت به فضاهای نگهدارنده دیگر ارزان‌تر هستند، چراکه در آن‌ها از مواد و مصالح ساده‌تر استفاده می‌شود و هیچ‌گاه در آن‌ها شیشه به کار نمی‌رود.
 

به ما بگویید: آیا امسال در انباری خود تغییراتی ایجاد کرده‌اید؟ 

منبع:houzz | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه


منبع چیدانه