بخش کلوب ازدواج تبیان
مرد نمایشی

در قسمت اول به تعدادی از خصوصیات برخی آقایان پرداختیم که در ازدواج با آن ها باید تردید نمود، در ادامه به دیگر خصوصیات این مردان می پردازیم.

مرد وابسته:

اعتماد به نفس در حد صفر. مهم ترین ویژگی این شخصیت آن است که به صورت افراطی نیاز به مراقبت شدن دارد. خصوصیت پررنگ دیگر این فرد توانایی نداشتن او در تصمیم گیری است. او حتی برای تصمیم گیری های کوچک هم نیاز به کسانی دارد که نظر دهند یا روی تصمیم های او مهر تایید بزنند. این فرد به دلیل ترس از تنهایی و طردشدن از سوی دیگران معمولا با کسی مخالفت نمی کند و سعی می کند همه جا خود را موافق نشان دهد و محبوب همه باشد. اعتمادبه نفس این فرد بسیار پایین است اما در عین حال مهربان و خوب جلوه می کند. مرد وابسته، روحیه استقلال طلبی ندارد و همواره به دنبال آن است که حمایت دیگران را داشته باشد و اگر این موضوع کمرنگ شود، حالش بسیار بد می شود. او همه توانش را به کار می گیرد که با دیگران هماهنگ باشد و حتی وقتی در جمع نظرش را می پرسند می گوید: «هرچه بقیه بگویند.» اما بدانید که این کار را از روی رضایت انجام نمی دهد و فقط نمی خواهد مخالف کسی باشد یا این که دیگران رنجیده خاطر نشوند.

با مردهای «چسبی» ازدواج نکنید

مشکل مرد وابسته این است که آنقدر به همسرش می چسبد که او را می رنجاند و اجازه نفس کشیدن را به او نمی دهد. این فرد گاهی اوقات قبل از اینکه به همسرش اینگونه وابسته شود، نسبت به مادر یا پدرش این احساس را دارد. شخصیت این فرد که به اصطلاح «چسب» هم به او می گویند، اجازه نمی دهد طرف مقابلش حیطه شخصی داشته باشد. در آشنایی برای ازدواج، ابتدا همه چیز خوب به نظر می رسد زیرا یک فرد حرف گوش کن و تابع به نظر می آید اما به تدریج رابطه با او طاقت فرسا می شود چون توقعاتش زیاد می شود تا جایی که شما توان برآورده کردن این نیازها را ندارید و برای هر چیزی از شما تایید می خواهد و اگر برخلاف میلش عمل کنید، خواهید دید که به شما وابسته تر می شود. درنهایت زندگی با این مرد شما را از نظر روانی فرسوده می کند. در این مورد هم دخترانی که شخصیت حامی و ناجی دارند، بیشتر جذب چنین فردی می شوند.

مرد نمایشی:

مشکل مرد وابسته این است که آنقدر به همسرش می چسبد که او را می رنجاند و اجازه نفس کشیدن را به او نمی دهد. این فرد گاهی اوقات قبل از اینکه به همسرش اینگونه وابسته شود، نسبت به مادر یا پدرش این احساس را دارد

بازیگرانی که در زندگی مشترک هم بازی می کنند. مرد نمایشی باید در مرکز توجه دیگران باشد. رفتارهای او سطحی و اغراق آمیز است و پشتوانه فکری و تعقل ندارد او همانند یک طبل توخالی است و حساسیت بسیار بالایی نسبت به ظاهر خودش دارد. او شیفته مهمانی رفتن است و در مهمانی ها با انجام رفتارهای غیرمتعارف یا پوشش های عجیب وغریب جلب توجه می کند. این تیپ بیشتر مستعد بازیگری است و رفتارهایش بسیار اغراق آمیز و ظاهرش پر زرق وبرق است که بیشتر برای بازیگری مناسب است. ماهیت رابطه عاطفی برای این فرد بیشتر ماهیت یک بازی را دارد. او در عین این که رابطه عاطفی را دوست دارد و خیلی سریع هم عاشق می شود ولی نوع افکار و رفتارش برخی اوقات ابلهانه به نظر می رسد. او به سرعت به دیگران اعتماد می کند و همچنین سریع تغییر عقیده می دهد. زندگی با این فرد از طرفی می تواند جالب باشد زیرا واقعا به شما وابسته می شود اما در عین حال همواره در حال جلب توجه است. به خصوص برای جنس مخالف او در ابتدای ارتباط بسیار صمیمی است ولی در عین حال هیجانی و زودرنج است. چیزی که نمی تواند آن را تحمل کند، بی توجهی است. دخترانی جذب این افراد می شوند که فقط به ازدواج فکر می کنند و به کیفیت و غنای آن فکر نمی کنند.

مهم ترین نکته ها در ازدواج

از دیگر اشخاصی که برای ازدواج مناسب نیستند، می توان به کسانی که هوش اجتماعی و هیجانی پایینی دارند، اشاره کرد، همچنین می توان به افراد دچار اختلال کنترل تکانه که افرادی هستند که کنترل مناسبی روی ابراز هیجانات خود ندارند و بعضا همانند انبار باروتی می مانند که انفجارشان قابل پیش بینی نیست، اشاره کرد. در کنار توجه به نکات ارائه شده به منظور به دام نیفتادن، دقت به نکات دیگری برای یک انتخاب مناسب حائز اهمیت است از جمله:
بهتر است دختروپسر در تناسب های ظاهری، سنی، تحصیلی، مذهبی، قومی، فرهنگی، اقتصادی و خانوادگی، تناسب و تشابه قابل قبولی داشته باشند، در عین حال توجه به سن ازدواج در کنار رشد عقلی، شناختی و هیجانی و همچنین اهمیت به موضوع تحقیق در مورد فرد و خانواده اش از منابع موثق هم حائز اهمیت فراوانی است. از یاد نبریم درصورت مشاهده تفاوت های عمیق یا وجود مسائل خاص تفکر به این که او را تغییر خواهم داد یا پس از ازدواج درست می شود منطقی به نظر نمی رسد. یک انتخاب مناسب، قدمی بزرگ برای ایجاد یک رابطه مطلوب و ساختن یک زندگی سالم محسوب می شود. به عقیده من تا زمانی که یک شخص شناخت مناسبی از خودش، نیازهایش، الگوهایش و همچنین شناخت و درک نیازها و ویژگی های جنس مخالف خود کسب نکرده باشد ورود به ارتباط مهمی مانند دوره شناخت برای ازدواج گامی پر مخاطره به نظر می رسد. به امید شناخت و آگاهی بیشتر که منجر به انتخابی عاقلانه برای یک زندگی عاشقانه می شود.



منبع: آفتاب، پرشین پرشیا


تبیان