به گزارش ایرنا سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان در یادواره شهدای مسجد اعظم همدان با اشاره به اجرای برجام و دستاوردهای آن تصریح کرد:در برجام هر چه پذیرفته شده با نظر نظام بوده و کسی جرأت اینکه کار مخفیانه و پنهانی بکند را ندارد و این اتفاق هم رخ نداده است.


سردار دهقان ادامه داد: مدرک‎سازی‎های عریض و طویل غرب علیه فعالیت‎های صلح‎آمیز هسته‎ای ایران در جهان برملا شد چرا که اگر در مذاکرات هسته‎ای موردی به دست نیاورده باشیم جز اینکه ثابت کرده باشیم آمریکا دغل کار و حیله گر است، باز هم برنده بوده‌ایم.


وی با بیان اینکه وقتی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که هیچ گونه نشانه‎ای در ایران مبنی بر انحراف فعالیت‎های هسته‎ای وجود ندارد، معنایی جز دروغگویی آمریکا نداشته و ندارد، افزود: رژیم ضهیونیستی و عربستان و جریان‌های تندروی آمریکا که با اجرای برجام شکست خورده اند تلاش دارند به بهانه‌های مختلف و بی‎ربط اوضاع را به نفع خود تغییر دهند.


وزیر دفاع تصریح کرد: ما در هیچ شرایطی نقض برجام نخواهیم کرد و این اعلام رسمی رهبری معظم انقلاب نیز بوده است.

وی با بیان اینکه ما برجام را پذیرفته‌ایم و حول محور وفای عهد، بر اجرای آن باقی می‌مانیم افزود: مگر اینکه طرف مقابل نقض برجام کند که در آن صورت ما آن را به آتش می‎کشیم.


وی ادامه داد: ما بر برجام پایبند هستیم و آن را اجرا می‎کنیم، اما اجازه نمی‌دهیم بدخواهان این مردم در موضع طرفداری مسائلی را مطرح کنند که اصل موضوع زیر سئوال برود.


وی با بیان اینکه آمریکا شیطانی بزرگ است که هنوز خیانت‌های او به ملت ایران را فراموش نمی‌کنیم افزود: رابطه ما با آمریکا رابطه گرگ و میش است.


وی با اشاره به اینکه حق غنی‎سازی ایران به رسمیت شناخته شده است، افزود: برای اجرای برجام اجازه انهدام زیرساخت هسته‌ای به کسی داده نشد و اجازه محدودیت برای فرآیند تحقیق و توسعه را نیز ندادیم.


وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشور به دستاوردهای برجام و حق انرژی هسته‌ای ملت ایران اشاره کرد و افزود: اگر برجام نبود هر شش ماه یک بار از فروش 20 درصد از نفت ما جلوگیری می‎شد، اما امروز کسانی که ما را تحریم کردند نفت ما را می‎خرند، البته در جابجایی پول مشکل داریم که این موضوع ربطی به برجام ندارد و مربوط به تحریم ایران در زمان اشغال لانه جاسوسی « سفارت آمریکا »است.


سردار دهقان با بیان اینکه با برجام جلوی افسارگسیختگی آمریکا به اروپا گرفته شده است ادامه داد: لابی صهیونیست در آمریکا تلاش می‎کند تا برجام اجرایی نشود.


برگرفته از سایت همشهری