مشکل بسیاری از کاربران با ساعت‌های هوشمند این است که این ساعت‌ها هم‌اندازه قیمتشان یا به اندازه انتظاری که از آنها می‌رود، هوشمند نیستند.

براساس گزارش CNN، شرکت Mobvoi به سختی در تلاش است تا این مشکل را رفع کند. شاید نام این شرکت آشنا نباشد، اما Mobvoi شرکت هوش مصنوعی یک ساله‌ای واقع در پکن است که با پشتیبانی شرکت گوگل در زمینه تولید گجت‌هایی از قبیل ساعت‌های هوشمند فعالیت دارد. در حقیقت به گفته ژای‌فی لی مدیر این شرکت اولین ساعت هوشمند Mobvoi که تیک‌واچ نام داشت پرفروش‌ترین ساعت هوشمند آنلاین در چین به شمار می‌رود.

اکنون ساعت جدید شرکت با نام تیک‌واچ 2 رونمایی شده‌ و در وب‌سایت Kickstarter در دسترس کاربران سرتاسر جهان قرار خواهد گرفت. این ساعت ترکیبی از ارزان‌قیمتی ساعت هوشمند Pebble و ویژگی‌های ساعت هوشمند سامسونگ رادارد، ساعت هایی که هردو در سال 2015 در میان برترین‌های جهان بودند.

ساعت هوشمند

تیک واچ 2 که در ابتدا با قیمت 99 دلار عرضه خواهد شد،‌از قابی لمسی،‌ نمایشگر OLED و 1.4 اینچی، یک میکروفون و بلندگو و شارژر بی‌سیم برخوردار است. این ساعت همچنین از یک حسگر نوری ضربان قلب، شتاب‌سنج، GPS و ژیروسکوپ برخوردار است تا بتواند فعالیت‌های ورزشی کاربر را کنترل کند.

تفاوت  Gear S2 سامسونگ با این ساعت مقاومت بیشتر ساعت سامسونگ در برابر آب و قیمت 200 دلاری آن در برابر قیمت 99 دلاری تیک‌واچ2 است. تیک‌واچ2 از سیستم‌عامل تیک‌ور بهره برده‌است که برپایه اندروید ساخته شده‌است و می‌تواند با سیستم‌های اندرویدی و iOS سازگار شود. از مهمترین ویژگی‌های این ساعت دستیار صوتی آن است که کاربری بسیار ساده ای داشته و امکان ترجمه سریع را فراهم می‌آورد. همچنین این ساعت می‌تواند اطلاعات مورد نیاز کاربر را در صورت درخواست وی با صدای بلند بخواند.

ساعت جدید این شرکت در کمتر از یک روز با سقف پیش‌فروش 50 هزار دلاری مواجه شده است و زمانی که طرح پیش‌فروش در وب‌سایت Kickstarter به پایان برسد،‌قیمت دو مدل از این ساهت به 199 دلار رسیده و قیمت مدل‌های استیل و بند‌چرمی این محصول نیز به 249 و 299 دلار خواهد‌رسید.


برگرفته از سایت همشهری