میترا اعوانی - بخش مهدویت تبیان
یاران آخرالزمانیِ

شهدا شمع محفل بشریت اند، آنها سوختند که محفل بشریت روشن باشد و قدمی برای ظهور حضرت حجت علیه السلام بگذارند. شهدا به آن حضرت همانند غیبت خورشید در پشت ابر و سبب حیات معنوی می نگرند که نورها برای رسیدن پیام الهی تلالو می کنند که اگر امام نباشد جهان تاریک خواهد شد. (1)
در وصیت نامه شهدا آمده است، ما می جنگیم برای رهایی نسل های آینده، ما می جنگیم برای رهایی قدس، ما می جنگیم برای اجرای احکام اسلامی که زمینه ظهور امام مهدی علیه السلام را آماده کنیم. (2)
من رفتم اما با شناخت کامل، با شناخت مسیری که بعد از پیامبر صلی الله علیه و آله و امامان علیهم السلام و قرآن، نائب بر حق امام زمان علیه السلام آن را به ما شناساند. (٣)
در نهایت کامم را گرفتم که بهترین نعمت هاست و شکر خدا که با جاری شدن خونمان، حکومتمان به حکومت عدل الهی آخرالزمان متصل می شود. (4)
این انقلاب را دوست داشته باشید چون این انقلاب، انقلاب حسین علیه السلام است که به انقلاب مهدی علیه السلام وصل می شود. (5)

به خدا قسم افتخار بزرگی است که به جبهه آمده ام و حقیقت را با چشمی باز می بینم و دلم می خواهد خداوند نیز چشمی بازتر نصیبم بفرماید تا جزء لشکر امام زمان علیه السلام قرار گیرم

مادرم، بگو پسرم عاشق بود و در این عشق سوخت، و شما بدانید که در تاریخ اسلام کسانی مانند حضرت رسول صلی الله علیه و آله و علی و حسنین علیهم السلام و تمامی ذریه ای او و تمام ائمه علیهم السلام برای پیاده شدن احکام خدا در روی زمین به مبارزه پرداختند و در این راه به شهادت رسیدند. (6)
آری، امت مظلوم محمد صلی الله علیه و آله باید نشان دهند که برای نجات مظلومان از چنگال استعمارگران و زورگویان برای گستردن حق و عدالت، تحت فرماندهی حضرت مهدی علیه السلام آماده اند،... و تا ظلمی باقی است جنگ و مبارزه علیه آنان ادامه دارد. (7)
شاید که بتوانیم زمینه انقلاب و حکومت جهانی مهدی علیه السلام را با همت امام خمینی کبیر آماده سازیم. شکر نعمت خدا را به جا آورید و یاوران با وفای حضرت امام خمینی باشید که شاید تحقق آیه 8  به دست ما باشد. (9)
وظیفه ماست که به پاس زحمات امام از خدا بخواهیم که عمر او را طولانی کند تا امام زمان علیه السلام بیاید و حکومت عدل خود را جایگزین آن کند و بر تک تک شما واجب است که از انقلاب و اسلام محافظت کنید و در این راه کوتاهی نکنید که گناهی بسیار بزرگ است چون با کوتاهی شما خون های شما به هدر می رود. (10)
همیشه در خط امام باشید، امام خمینی را تنها نگذارید و در خط اسلام و قرآن و پیامبر صلی الله علیه و آله و ائمه علیهم السلام قدم بگذارید و در نماز جمعه و جماعات شرکت کنید و رهنمودهای امام را به کار گیرید و قرآن و دعا را بیشتر بخوانید و کمتر گناه کنید و برای سلامتی آقامون امام دعا کنید تا انقلاب مهدی علیه السلام او را نگه دارد. (11)
والدین عزیز، در فکرتان باشد که در راه خدا قیام کنید و همیشه در آرزوی ظهور مهدی علیه السلام باشید. (12)

شهدا شمع محفل بشریت اند، آنها سوختند که محفل بشریت روشن باشد و قدمی برای ظهور حضرت حجت علیه السلام بگذارند. شهدا به آن حضرت همانند غیبت خورشید در پشت ابر و سبب حیات معنوی می نگرند که نورها برای رسیدن پیام الهی تلالو می کنند که اگر امام نباشد جهان تاریک خواهد شد

با روحیه عالی خود تودهنی محکمی بزنید به کسانی که امام و انقلاب را زیر سوال می برند و با این عمل امام زمان علیه السلام را شاد کرده اید. (14)
به خدا قسم افتخار بزرگی است که به جبهه آمده ام و حقیقت را با چشمی باز می بینم و دلم می خواهد خداوند نیز چشمی بازتر نصیبم بفرماید تا جزء لشکر امام زمان علیه السلام قرار گیرم.
پدرم، هیچ می دانی که می توانی سرت را بالا بگیری و بگویی که در راه خدا و اسلام و امام زمان علیه السلام شهید داده ام. (15)
پدرم در مقابل سختی ها، چون کوه استوار باش. لبخند تو در برابر سختی ها، باعث حرکت فکری و معنوی دیگر مسلمین می شود. پدرم سلاح تو صبر است و مقاومت و همت. همه ما روزی دفترچه زندگی مان بسته خواهد شد و روز موعود خواهد آمد. (16)
اینها گلچینی از وصیت نامه هایی است که مورد بررسی قرار گرفته است که همه شهدا به نوعی خود را برای یاری امام زمان علیه السلام آماده می کنند. از آثار ایشان بوی انتظار ولی عصر علیه السلام که تشنه شان کرده است به مشام می رسد و وظایف منتظران واقعی در گوشه و کنار وصیتشان به چشم می خورد که سفارش زیادی برای آیندگان جامعه و رسیدن پیام الهی به آنهاست. پس باید این امانت را سالم به نسل آیندگان سپاریم و با تعهد به امام زمان علیه السلام در تربیت نسل آینده به سوی مهدویت تلاش کنیم.
دلا بسوز که سوز تو کارها بکند                         نیاز نیمه شبی رفع صد بلا بکند (17)

پی نوشت:

1-مرتضی مطهری ،قیام و انقلاب مهدی علیه السلام،نشر صدرا ،ص63 
2-شهید مرتضی اصغری قمصری ،مرکز پژوهش های فرهنگی سفیران نور،ص 792 
3-شهید فرامرز رمضانی زاده ،همان ،ص 794 
4-شهید علی طلایی ،همان ،ص796 
5-شهیدمهدی شنگی ،همان ،ص801 
6-شهید اصغرکریمی یارندی ،همان ،ص808 
7-شهید عبدالله مقدسی،همان ،ص813 
8-و نرید ان نمن علی الذین استضعفوا فی الارض و نجعلهم ائمه و نجعلهم الوارثین.(قصص/5)  
9- شهید مرتضی بهلولی ،همان ،ص

10-شهید مجید فتوحی ،همان ،ج2 ،ص 834 
11- شهید محمد رضا پور ابتهاج ،همان ،ص837 
12- شهید مرتضی ماندگار ،همان ،ص839 
13- شهید مرتضی طالبی گرگانی ،همان ، ص 844 
14-شهید بابک عطاریان ،همان ،ص896 
15-شهید مصطفی فضلی ،همان ،ص866 
16-شهید علی شجاعیان،همان ،ص882 
17-حائری شیرازی ،از بسیجی تا سربازی امام زمان عج ،ج2،ص117و122